Monday, April 11, 2011

Reflash GPS

# step 1 - Buka semua screw, dan check gps board untuk firmware version(kal0 ada).

# step 2 - 'reflash' gps dengan pelbagai gps firmware sampai berjaya menemukan firmware yang sesuai untuk gps tersebut(boleh juga kal0 nak tukar boot image pada gps dengan membuat satu gambar dlm format bmp kemudian savekan sebagai logo.bmp-resolution gambar bergantung pada sesolusi screen gps).
(antara file yang kena ada untuk flash gps ialah...-kena pilih firmware yang betul sebab firmware yang salah boleh menyebabkan gps rosak ataupun function failure pada gps---lihat contoh file yang aku gunakan***setiap gps menggunakan firmware yang berbeza***)

contoh-lihat bawah, gps ni menggunakan file OS82AV6.img. Jadi kita perlu download kesemua file seperti diatas untuk reformat@reintall balik gps.

# step 3 - Install menu gps, calibration, setting for satellite and etc..

# step 4 - GPS boleh berfungsi seperti biasa. Copy dan paste balik software gps yang kita ada kedalam sd/mmc card. Dan Set kan balik navigation menu and navigation path.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Taken from my other blog: Repair Gps Chose appropriate firmware, if not u will make unusable or malfunction. Do it YOurself and bear the consequence of ur action... This method work perfectly for mine but maybe doesn't work for urs.

Sharing is caring

No comments: